ویژگی های درب ضد سرقت استاندارد

امروزه انسان ها به دنبال ایمن ترین وسایل برای ایجاد امنیت در خانه و محل کار خود هستند. امروزه یکی از بهترین اعم از  درب ضد سرقت راه های حفظ امنیت خانه و محل کار، نصب درب های ضد سرقت می باشد. هنگام خریدهای ضد سرقت ترک، ایرانی و یا چینی باید به ویژگی های خاصی برای پی بردن به میزان استحکام و کیفیت درب مورد نظر توجه کنید. بین درب ضد سرقت و چهار چوب یک فاصله وجود دارد که این فاصله باید بین ۵-۴میلی متر باشد. در صورت بیشتر بودن این فاصله امکان سرقت و باز کردن درب بیشتر می شود زیرا در این حالت سارق می تواند به وسیله وارد کردن یک میله در این شکاف درب را باز کند. قفل نصب شده بر روی درب ضد سرقت باید به اندازه کافی محکم باشد و در جای خود به اندازه کافی محکم شده باشد. مکان قرارگیری قفل باید به اندازه ای قوی باشد که امکان جدا کردن آن از درب به حداقل برسد. درب ضد سرقت باید دارای منطقه محافظت شده ورود کلید باشد و دارای سیستم نشان قوی به منظور نگه داشتن قلم باشد.

درب ضد سرقت استاندارد

درب ضد سرقت باید به وسیله لولای قابل تنظیم به چهارچوب وصل شده باشد. لولایی که فقط به درب جوش داده شده باشد قابل تنظیم نیست. یک درب ضد سرقت خوب باید تها با فشار اندک انگشتان و بدون سروصدای اضافی بسته شود. درب های ضد سرقت با کیفیت حتی چس از گذر سال ها نیز به آرامی و بدون سر و صدا باز و بسته خواهد شد. درب های ضد سرقت مجهز به قفل وانتی به راحتی باز و بسته می شوند. درب های ضد سرقت باید دارای سیستم درزگیر دو جداره باشند تا عایق خوب صدا، سرما و گرما بوده و همچنین موجب افزایش امنیت و کاهش ورود آلودگی هوا و گرد و غبار به درون خانه باشند. نصب درب های دو جداره ضدسرقت محیطی آرام در خانه فراهم خواهد کرد. بهتر است درب ضد سرقت با بتن پر شده باشد زیرا امنیت آن به مراتب از دری که با پلی اورتان پر شده بالاتر است. پر کردن درب ضد سرقت با بتن هزینه بیشتری خواهد داشت اما ایمنی درب را در برابر ضربات بسیار بالا می برد برای تامین امنیت یک ساختمان لازم است که درب ورودی آپارتمان از نوع ضدسرقت باشد وبه جرات می توان گفت انتخاب یک درب ضد سرقت یا بهتربگوییم درب ایمن همچنین نه تنها ضریب امنیت ورودی آپارتمان را بالا خواهد برد بلکه به خاطر ساختار درب های ضد سرقت می توان با استفاده از عایق های صوتی و حرارتی در فضای میانی، درب ضد سرقت بسیاری از فاکتورهای ذکر شده قبلی را نیز تحت پوشش قرار داد.

درب ضد سرقت چیست؟

در سالهای اخیر یکی از تجهیزات ساختمانی که استفاده از آنها افزایش یافته، درب ضد سرقت است. درب ضد سرقت همانگونه که از اسم آن مشخص است به درب های گفته می شود که مانع ورود سارقین شده و در مقابل هر گونه دستکاری، تخریب و اهرم نمودن ایمن و قابل اطمینان باشد که شایان ذکر است اطمینان به منزله صد در صد نبوده ولی در مقایسه با درب های معمولی می توان تفاوت بسیار زیادی را مشاهده نمود و به استحکام درب های ضد سرقت پی برد.

اجزای درب ضد سرقت

درب های ضد سرقت یکی از پیش بینی هایی است که برای بالا بردن امنیت اماکن و ساختمان های مختلف استفاده می کنند. این گونه درب ها دارای اجزا و تکنولوژی ساختی متفاوت با درب های معمولی هستند و در ساخت این گونه درب ها از جزا و قطعاتی استفاده شده است تا میزان ایمنی درب افزایش یابد.

http://new.hefazedar.ir/photos/1/01.jpg 

استفاده از درب ضد سرقت که امروزه مرسوم شده است ، در تمامی شرایط آب و هوایی مقدور شده است. به طور مثال اگر درب ورودی منزل شما رو به حیاط باشد ، شما باید دربی را انتخاب نمایید که در برابر رطوبت و تغییرات آب هوایی مقاوم باشد . بهترین پیشنهاد و گزیبه ، درب های ضد سرقت یک رو فلز می اشد که باعث مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی می باشد. پیشنهاد ما به شما درب ضد سرقت یک رو فلز مدل ونوس است . زیرا علاوه بر مقاوت و استحکام خوبی که دارد ، زیبایی را به منزل شما می بخشد.

درب رویه فلز

درب ضد سرقت رویه فلز

به چشم می خورد در نوع چارچوب های آن ها است. چارچوب درب ضد سرقت مهمترین فرقی که در این مدل های ضد سرقت چینی ابزار نخورده و تخت است و شما همان فلز را مشاهده خواهید کرد كه موجود است یعني هیچ افزونه تظعیني روي چهار چوب براي شكیل تر شدن قرار نمیگیرد یا در روي چهارچوب درب ضد سرقت نصب نمیشود. اما در درب های ضد سرقت ترک این موضوع کاملا برعکس می باشد و چهار چوب درب های ضد سرقت ترک ابزار خور هستند و مي توان رویه اي از چوب بر روي ان نصب كرده تا دیگر فلز به چشم نیاید و درب تقریبا به صورت کامل چوبي باشد و نمایي شكیل تر و با وقار تر داشته باشد و یكي از دلایل اختلاف قیمت این گونه در بها هم همین جزئیات باشد.در اینجا جا دارد اضافه شود كه درمیان این چهار چوب ها، چهارچوب هاي كشویي وجود دارد كه ضمن افزایش در قیمت درب ضد سرقت باعث ضعیف شدن مقاومت چهارچوب شده كه نه تنها حسن نیست در درب ضدسرقت بلكه ساختار یكپارچه چهارچوب رو در درب ضد سرقت از بین میبرد.

لایه های روی دربهای ضد سرقت

تفاوت سوم و اساسي ترین تفاوت را می توان در رویه این درب ها دید ، به گونه ای که رویه درب ضدسرقت چیني به صورت فلزی الکترواستاتیک می باشد و تقریبا مي توان گفت در این نوع درب ها چوب نیست و فلز جزع اصلي این درب ها مي باشند و بیشتر بدرد مناطق با رطوبت بالا مي خورد و بر خلاف تمام فلزي بودنش ضمن استقامت زیاد در برابر زنگ زدگي معمولا از مقاومت فشاري و خمشي كمتري نسبت به دیگر انواع دربهاي ضدسرقت موجود در بازار برخوردار میباشد و در بازار به نام درب ضدسرقت فلزي معروف است.

دیگر دربهاي موجود در بازار درب ضد سرقت طرح ترك و درب ضد سرقت ایراني و درب ضد سرقت ترك که معمولا هستنند ، معمولا لایه بیروني ان یا از چوب ساخته شده و لایه فلزي كه درب ضد سرقت زیبا و شیک جزو دسته استقامت را ایجاد میكند در پشت این لایه قرار دارد(و این لایه بیروني درب ضدسرقت بیشتر جنبه تزییني دارد وكمتر جنبه استقامتي و ضد سرقتي دارد) .این گونه درب هاي ضد سرقت هرچه رویه برجستگي بیشتري داشته باشد و رویه وارداتي باشد قیمت بیشتر است و هرچه جنبه هاي تزییني در ان كمتر باشد و رویه فقط سي ان سي شده باشد قیمت كاهش مي یابد.ولازم به ذكر است كه رویه هاي مصنویي امقرون به صرفه تر از رویه هاي چوب میباشد(یك روكش پي وي سي بر روي ام دي اف با چسب ممبران یا همان چسب وكیوم پرس شده تا شكیل تر باشد) و رویه چوب نیز بسته به راش بودنش و گردو بودنش و ریه سوپر راش بودنش نیز قیمت های متفاوتی دارند.

در فلزی

درب مناسب فضای باز

استفاده از درب ضد سرقت که امروزه مرسوم شده است ، در تمامی شرایط آب و هوایی مقدور شده است. به طور مثال اگر درب ورودی منزل شما رو به حیاط باشد، شما باید دربی را انتخاب نمایید که در برابر رطوبت و تغییرات آب و هوایی مقاوم باشد . بهترین پیشنهاد و گزیبه ، درب های ضد سرقت یک رو فلز می اشد که باعث مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی می باشد پیشنهاد ما به شما درب ضد سرقت یک رو فلز مدل ونوس است . زیرا علاوه بر مقاوت و استحکام خوبی که دارد، زیبایی را به منزل شما می بخشد.

فروش درب ضد سرقت دست دوم

و همچنین استقبال بسیار زیادی از به طور کلی جایگزین دربهای معمولی شده درب ضد سرقت همان طور که میدانید درب های ضد سرقت شده است و با توجه به محبوبیت درب های ضد سرقت جدید شرکت های بسیار زیادی این مدل درب هستند که در زمینه طراحی و تولید مدل های ایرانی و طرح های ترک آنها فعالیت کرده و اگر شما در محیط اینترنت در این درب ها جستجو کنید به احتمال زیاد درب ضد سرقت ترک، درب ضد سرقت چینی و درب ضد سرقت ایرانی را پیدا خواهید کرد و تولیدکننده های آلمانی و ایتالیایی نیز مدل های بسار شیک با قیمتی بالا را ارائه می کنند.در حال حاضر بازار ایران تحت سلطه مطلق محصولات چینی و ترک است، هرچند که شرکت های داخلی نیز در 4-3سال اخیر توانسته اند که کیفیت محصولات خود را بالا برده و خودشان را به این برندهای خارجی برسانند. محصولات ایتالیایی و آلمانی هم که در ایران حضور دارند به دلیل داشتن کیفیت برابر با محصولات چینی و ترک و قیمتهای بالاتر نتوانستند به خوبی اعتماد و رضایت مصرف کنندگان را به دست بیاورند و همانطور که میدانید دربهای ضد سرقت ایرانی از متریالهای خارجی استفاده می کنند و بیشتر در داخل کشور مونتاژ میشوند، توانسته اند در دو سال اخیر گوی رقابت را از رقبای خارجی خود بربایند.

مزایای استفاده از دربهای چوبی ضد سرقت

دربهای چوبی ضد سرقت را میتوان در تنوع زیادی از جمله : درب های ثابت، درب های کشویی، درب های دارای قفل مونو که درب هایی هستند که دارای قفلهایی 33زبانه هستند و درب های دارای قفل مرکزی (قفلهایی که دارای 13 زبان هستند) و در بهای دارای قفل نیمه مرکزی که در اصل قفل هایی که دارای 33زبانه هستند تهیه کرد. از نظر نوع قفل نیز میتوان دربهای ضد سرقت را به دو نوع مختلف تقسیم کرد. دربهای ضد سرقت را میتوان با قفل کلید و دربهای ضد سرقت با قفل هوشمند تهیه کرد ، البته دربهای ضد سرقت با قفل هوشمند خود نیز به سه دسته قفل های رمزی، قفل های اثرانگشتی و قفلهای کارتی تقسیم میشوند.اینکه این درب ها توانسته اند در مدت زمان کوتاهی در تمام دنیا جایگزین دربهای ساده و معمولی شوند اما بدون دلیل کمبود قطعاً دارای امکانات خاصی هستند که و در تمام ساختمان های اداری، مسکونی و حتی تجاری مورد استفاده قرار میگیرن.

مهمترین مزایای درب ضد سرقت چوبی

این نوع درب ها به امکانات امنیتی مانند زنجیر درب، زنگ، چشمی برای رؤیت پشت درب، انواع قفلهای کلیدی و هوشمند و چهارچوب مقاوم مجهز شده اند در ساخت این درب ها از مواد و آلیاژهای بسیار باکیفیتی استفاده می شود که سبب بالا رفتن مقاومت آنها در برابر فشار، اهرم و ضربات شده است و نصب این نوع درب ها بسیار ساده بوده و می توان در مدت زمان بسیار کمی آنها را در چهارچوب نصب کرد از نظر ظاهری ، زیبایی، مدل و طرح ها دارای تنوع بسیار زیادی هستند. در درب های چوبی طراحی و ساخت این دربها به گونهای است که ن عایق حرارتی و عایق رطوبت عمل کنند. همچنین تعدادی از این دربها میتوانند عایق صدا باشند و از ورود و خروج آلودگی های صوتی به خوبی جلوگیری کنند به همین دلیل به عنوان یک انتخاب مناسب برای مجتمع های مسکونی شناخته میشوند. قفل های اصلی ترین نقطه قوت آنها هستند. قفل های دیجیتالی این نوع درب ها به دلیل چند زبانه بودن استحکام بسیار بالایی به درب بخشیده اند و آن را برابر عوامل بیرونی مانند فشار و ضربه مقاوم کرده اند. این درب ها علاوه بر داشتن خاصیت عایق بودن در برابر صدا، رطوبت و حرارت می توانند از هدر رفت انرژی به خوبی جلوگیری کنند. این امر به دلیل وجود انواع لاستیک ها و زه های استفاده شده در لبه های این دربها است؛ بنابراین میتواند در صرفه جویی در انرژی های مختلف هم مؤثر باشد.

دربهای چوبی ضد سرقت معایب

به طور کلی با وجود تمامی مزایا و امتیازات ویژهای که این درب ها دارند نمیتوان به آنها ایرادی از نظر امنیت گرفت اما شاید بتوان گفت یک ایراد ویژه به این درب ها وارد است و آن هم مربوط به زمان وقوع حوادث و اتفاقات ناخواسته است که در شرایطی مانند آتش سوزی و یا حوادث دیگر و در صورت نداشتن کلید و یا رمز ورود به دلیل غیرقابل باز شدن می توانند باعث جلوگیری از کمک رسانی شوند و ممانعت از اتفاقات را به تأخیر بیندازند. به دلیل آنکه در طراحی و ساخت تعدادی از این دربها از مواد نامرغوب استفاده میشود در هنگام آتشسوزی قفل میشوند و دیگر نمی توان آنها را باز کرد و ممکن است در هنگام حوادثی مانند آتشسوزی خسارات جبران ناپذیری پیش آید. به همین علت است راشا را پیشنهاد می کنیم درب ضد حریق که ما به شما.

نکات مهم در هنگام خریدن دربهای ضد سرقت

مدل و نوع و جنس قفلها و کلیدها

سایز و ضخامت چهارچوب

جنس لولاهای به کار رفته در آن

جنس چوب و لایه های آن و جنس آلیاژهای استفاده شده در چهارچوب

کیفیت دستگیرهها و ابزار یراقهای آن

قیمت و برند درب ها

ضمانت نامه

تقویت درب منزل و آپارتمان

درب ورودی ساختمان اصلی ترین نقطه برای نفوذ سارقین می باشد. بنابراین ایمن سازی و تقویت درب منزل و آپارتمان با استفاده از روش های مختلف یکی از ضروری ترین کارها در هر خانه می باشد. در واقع می توان گفت سرمایه گذاری بر روی درب ورودی مانع از ورود سارقین می شود. راهکارهای زیادی برای ایمن سازی درب وجود
دارد که ما در ادامه آنها را بیان خواهیم کرد. در واقع شما می توانید درب ضد سرقت ارزان برای خود تهیه کنید.

عنوان های مقاله تقویت درب های ضد سرقت:

تقویت قفل درب های ضد سرقت

تقویت لولای درب های ضد سرقت

آرام بند راهکاری ساده اما موثر

استفاده از درب های ضد سرقت با ساختار استاندارد

ساختار درب ضد سرقت چوبی

ایمن سازی و تقویت درب منزل:

درب آپارتمان اولین جایی است که امکان ورود سارقان را به ساختمان می دهد. این افراد اغلب ابزار مورد نیاز را برای باز کردن قفل درب دارند. مستحکم ترین درب ها هم اگر قفل استانداردی نداشته باشند به راحتی توسط سارقین می توان ایمن سازی درب آپارتمان باز می شوند. حال سوالی که مطرح می شود این است که چه اقداماتی را جهت انجام داد. در ادامه چند روش برای مقاوم سازی سیستم امنیتی منزل را شرح می دهیم

تعویض صفحات فلزی قرار گیری قفل درب:

خود هستید یک صفحه فلزی بلند در داخل فریم درب اضافه کنید. این صفحه باید درب منزل اگر واقعا به دنبال تقویت دارای حداقل 31سانتی متر ارتفاع باشد که اگر کسی به ان لگد زد شکسته نشود. همچنین ساده ترین و ارزان ترین راه حل مقاوم سازی درب ها، تعویض پیچ در صفحات فلزی است. پیچ های کوتاه را تعویض نمایید و آن را با پیچ های 5.7سانتی متری جابه جا کنید. بخاطر داشته باشید این پیچ های بلند درب را در برابر ضربه بشدت مقاوم می نماید. قفل های منو بلاک و مولتی پوینت قفل های چند زبانه ای هستند که در درب های ضد سرقت مورد استفاده قرار می گیرد. مهمترین نکته در انتخاب این قفل ها مغزی قفل می باشد که باید بسیار با کیفیت باشد و به راحتی باز نگردد. بنابراین در انتخاب برند قفل ضد سرقت دقت نمایید.

تعویض درب های ورودی قدیمی:

درب های ورودی به علت تغییرات آب و هوایی به مرور زمان فرسوده می شوند. بنابراین به منظور افزایش مقاومت و امنیت منزل، تعویض درب عملکردی موثر است. دربی که در مقابل ضریه مقاوم می باشد، بهترین انتخاب است. چوب جزو متریال های مرغوب برای ساخت درب بوده و درب تمام چوب مقاومت بالایی در برابر ضربه دارد. اما حتما از متریال مورد استفاده در آن اطمینان حاصل نمایید. فایبرگلاس و استیل در رده های بعدی انتخاب مناسبی می تواند باشد.

بروز رسانی قفل درب:
درب ورودی حداقل باید دو قفل با چندین زبانه باشد. انواع مختلفی از قفل درب ضد سرقت در بازار موجود می باشد. در صورتی که از قفل های قدیمی با تنها یک زبانه استفاده می نمایید، قفل های ضد سرقت انتخاب خوبی می باشند.

قفل های یک طرفه برای درب ضد سرقت:

قفلی را انتخاب نمایید که تنها از داخل قابل باز کردن باشد. در واقع تنها با یک مسیر یک طرفه روبرو هستید که از بیرون قابل باز شدن نمی باشد. در این صورت سارقین راهی به جز شکستن درب ندارند و برای این کار مجبورند با ورقه فولادی درب ضد سرقت مقابله کنند. این کار هم زمان بر بوده و هم برای آنها خطر آفرین است. اما نقص این قفل ها در این می باشد که در صورتی که داخل منزلتان نباشید، امکان استفاده از آن نمی باشد. در نظر داشته باشید که در اکثر مواقع دزدان زمانیکه ما در خانه نمی باشیم دست به سرقت می زنند. اما جدیدا محصولی روانه بازار شده است که هم قابل حمل می باشد و می توانید آن را با خود همراه داشته باشید و درب از بیرون هرگز قابل باز شدن نیست.

ضعف بسیار مهم دوربین های مداربسته

ضعف بسیار مهم دوربین های مداربسته ...

توپ زنی چیست ؟

سارقان آپاتمان ها در گزارشات نیروی انتظامی توضیح میدهند : با قراردادن یک دیلم بین در و چهارچوب و کمت...

دلایل غیر قابل شکسته شدن پایین درب (با دیلم) در صورت وجود حفاظ تکمیل

دلایل غیر قابل شکسته شدن پایین درب (با دیلم) در صورت وجود حفاظ تکمیل ابعاد بازویی ثابت : 30 در 30...

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.بخش های مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند.

دیدگاه برای موضوع ویژگی های درب ضد سرقت استاندارد (0)