دلتان میخواهد بدانید چگونه از سرقت منزلتان جلوگیری شود؟ این مطلب را از دست ندهید.

را میتوان یکی از عمدهترین جرایمی برشمرد که در طول سال در کشور به وقوع میپیوندند. بدون شک، همه ما بخشی از سرقت از منازل سال یا حتی ماه، هفته و یا دستکم شبانهروز را در خانه هایمان نیستیم و از آنجا که شرایط اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی جامعه رو به سویی گذاشته که همه روزه، شاهد افزایش بزه کاری ها، جرایم و تخلفاتی از این دست هستیم، به احتمال زیاد نگرانی مان از جانب خانه های خود روز به روز در حال افزایش است. اما برای اینکه نهایت سختگیری در این مورد اتخاذ شده و تا حد امکان، از بروز چنین اتفاقی جلوگیری یا به عبارت بهتر پیشگیری کنیم، چندین راهکار یا توصیه وجود دارند. اگر دوست دارید خانه خود را از گزند سارقان در امان نگه بدارید، این توصیه های مربوط به ایمنی منازل در برابر سرقت را جدی بگیرید.

پنج توصیه ایمنی منازل در برابر سرقت

آمار و ارقام منتشر شده از سوی نیروی انتظامی نشان میدهند که بخش عمدهای از سرقت های صورت گرفته از منازل، جبری نبودهاند. این بدان معناست که بسیاری سارقان، در زمان هایی که شما در خانه تشریف نداشته اید بدون دردسر وارد خانه شده و نقشه خود را عملی می کنند. با این حساب، بهتر است برای زمان هایی از روز که در سر کار هستید و خانه خالی است، یا شب هایی که در مسافرت به سر میبرید و خانه را به طعمه ای لذیذ برای سارقان تبدیل کردهاید، چارهای بیاندیشید. منظور از این چاره، این نیست که کلی هزینه و انرژی صرف کنید و خانهتان را به دژی مستحکم و غیر قابل نفوذ برای سارقین تبدیل کنید. نه! قضیه از این قرار است که کافی است با رعایت چند توصیه مهم ایمنی منازل در برابر سرقت و تهیه یک سری الزامات ایمنی منازل در برابر
.سرقت احتمال موفقیت سارقین را به حداقل یا حتی صفر برسانید توصیه هایی کم هزینه و اتفاقا سریع، که در صورت اجرایی شدن صحیح، خانه و کاشانه شما را از گزند سارقین حفظ خواهید کرد.

قفل درها و پنجره ها را فراموش نکنید

طبق آمارهای منتشره از سوی پلیس، بیش از ۰۴درصد سرقتهای صورت گرفته از منازل، بدون هیچگونه اعمال زور یا تلاش طاقت فرسا از سوی سارقین یا حتی مهارت های ویژه صورت می گیرند. این بدان معنا است که بسیاری از ما، هنگام خروج از منزل، قفل شدن کامل درها و پنجره ها را چک نمیکنیم و در نتیجه، سارقین محترم بدون اینکه کمترین زحمتی به خود بدهند وارد خانه و زندگیمان شده و هر چه داریم و نداریم را به یغما میبرند. پس چه باید کرد؟
پاسخ خیلی ساده است. کافی است هر بار که از خانه خارج میشویم، از بسته بودن و قفل شدن کامل درها و پنجره های خانه اطمینان حاصل کنیم. همین راهکار ساده بهترین رویکرد برای حفظ ایمنی منازل در برابر سرقت است.
از طرفی، در صورتی که حس می کنید شیشه های پنجره ها، چارچوب پنجره ها یا دربها و صد البته، قفلهای آنها نمی تواند مانع ورود سارقین احتمالی شود و با تقهای باز خواهند شد، بهتر است به فکر در و پنجرهای ایمنتر یا قفل هایی بهتر باشید. مطمئن باشید که با قیمتهای عجیب و غریب وسایل منزل در حال حاضر، به هزینه اش میارزد. نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در صورت امکان و به ویژه اگر در طبقات فوقانی زندگی میکنید بهتر است از حفاظ پنجره استفاده از حفاظ های پنجره مناسب استفاده کنید. دربهای ضد سرقت نیز میتوانند به همان اندازه مثمر ثمر واقع شوند.

هوشیار باشید

با وجود اینکه بدبین بودن چندان اخلاق خوشایندی نیست، اما بهتر است در مورد همه کمی شکاک باشید. به ویژه در مورد افرادی که شناخت کافی از آنها ندارید. غریبهها هم که جای خود دارند. بسیاری از سرقتها، درست زمانی اتفاق میافتند که شما در منزل حضور ندارید و به !!عنوان مثال، به مسافرت رفته اید. سارق از کجا فهمیده که شما به مسافرت رفته اید؟
ترسیدید نه؟!
بهتر است بترسید و سعی کنید در جمع، در حضور افراد غریبه ای که چندان شناختی از آنها ندارید یا در اماکنی که احتمال دارد افرادی غیر از شما و مخاطبان نیز شنوای صحبت هایتان باشند، در مورد برنامههای سفر یا ماموریت و غیره خود صحبت نکنید. بگذارید برای حفظ ایمنی منازل در برابر سرقت خیلی از مسایل تا لحظه عملی شدنشان در خفا و سکوت بمانند!

محل سکونت و ساکنین

شاید جالب باشد که بدانید طبق آمارها، ۵۸درصد از سرقتهای صورت گرفته از منازل به خانه هایی برمیگردند که ساکنینشان اجاره نشین هستند. اگر بخواهیم موشکافانه تر این اعداد و ارقام را بررسی کنیم، به این نتیجه خواهیم رسید که اجاره نشین ها، کمتر مورد شناخت همسایگان و اطرافیان در محل هستند و از این رو، رفت و آمدهای مشکوک به خانه آنها کمتر توجه کسی را جلب میکند و از این رو ایمنی منازل در برابر سرقت نیز در مورد آنها کمتر است. اگر در یکی از محلههای قدیمی شهرهای کوچک زندگی کرده باشید، میدانید که در این محله ها، همسایه ها نه تنها خاله، شوهرخاله و فرزندان آنها را می شناسند، حتی داماد خاله شما را نیز شناسایی میکنند. در چنین شرایطی، امکان اینکه شخصی ناشناس وارد منزلتان شده و از آن سرقت کند بسیار کمتر میشود چرا که بلافاصله توسط همسایهها شناسایی شده و متواری میگردد! 
از طرف دیگر، در صورتی که با همسایگان و به ویژه در صورت سکونت در آپارتمانها، با طبقه بالایی و پایینی خود در ارتباط باشید، میتوانید به او بسپارید تا مراقب خانه شما باشد. یک رویکرد خودجوش ایمنی منازل در برابر سرقت که بسیار هم کارساز است. البته همسایهای مطمئن!
وجود نگهبان در ورودی ساختمان ها یا مجتمعهای مسکونی نیز میتواند ایده بسیار خوبی باشد. همانطور که استفاده از نگهبان برای خانههای
ویلایی میتواند ایمنی منازل در برابر سرقت را افزایش دهد. سگها هم نگهبان های خوبی برای خانه شما هستند. مخصوصا اگر خانهای بزرگ و ویلایی دارید و کمتر در آن سکونت می کنید.

از تکنولوژی های روز دنیا غافل نشوید

امروزه تکنولوژی میتواند راهکارهای بسیاری خوبی در خصوص ایمنی منازل در برابر سرقت پیش روی شما قرار دهد. استفاده از دوربین های مداربسته یکی از بهترین روش هایی است که در بسیاری از ساختمانهای مسکونی پیاده سازی شده و در حال استفاده است و می تواند راهکاری مناسب برای ایمنی منازل در برابر سرقت باشد. به ویژه در لابی ساختمان ها، آسانسورها و امثال آنها، این دوربین ها می توانند در کنار ثبت و ضبط رفت و آمدهای مشکوک، نقش عامل بازدارنده را نیز ایفا کرده و از انگیزه سارق برای ورود به خانه و اجرای نقشه شومش بکاهند.
سیستم های زنگ خطر امنیتی نیز درست همین نقش را در ایمنی منازل در برابر سرقت ایفا میکنند. از طرف دیگر، اگر به اندازه کافی پول دارید، میتوانید از سیستمهای مدرن و هوشمند ضد سرقت منزل نیز استفاده کنید یا لامپ های هوشمند سنسوردار را تهیه کرده و در بخشهای مختلفی از ساختمان، به ویژه در ورودیها نصب کنید تا در صورت عدم حضورتان در خانه، تحرکات مشکوک و غیره را ثبت کرده و به شما اطلاع دهند. در هر صورت، تکنولوژی دست شما را برای هر کاری باز گذاشته است و حتی میتواند همه اتفاقهای رخ داده در خانه شما را، از طریق تلفن همراه هوشمندتان به شما گزارش دهد، به شرط آنکه توانایی مالی لازم را داشته باشید.

رکب بزنید!

و در آخر، شاید جالب باشد که بدانید برخی از سارقین، تنها با چند رکب ساده گول خورده و قید سرقت از خانه شما را میزنند. به عنوان مثال، شاید بتوانید با روشن گذاشتن تنها یک چراغ در خانه، به سارقین این موضوع را القا کنید که هنوز در خانه هستید! تمهیدات ایمنی منازل در !برابر سرقت از این ساده تر؟
وقتی بیشتر سارقین، به دنبال خانههایی میگردند که خالی از سکنهاند، چرا با چند صحنهسازی ساده، این احتمال را از خود و خانه و زندگی تان دور نکنید؟

راهکارهایی برای جلوگیری از دزدی از خانه

نکات ساده و در عین حال موثری را جمع آوری کرده ایم که به شما کمک می کند از خانه خود محافظت کنید و حتی سارقان را از ورود به املاک خود منصرف کنید.

1- اگر غریبه در خانه ی شما است وسایل با ارزش را مخفی کنید .

اگر برای تعمیرات منزل شخص غریبه ای به منزل شما آمده است سعی کنید وسایل گران قیمت را مخفی کنید به عنوان مثال : در حالی که یک لوله کش مشغول حل کردن چیزی در زیر سینک شماست، آنها زمان کافی برای نگاه به اطراف دارند. آنها می توانند افراد بدی باشند که به همدستان خود اطلاع بدهند. آنها همچنین می توانند کیف پول یا گوشواره های شما را که روی میز قرار دارد دزدی کنند. البته این بدان معنا نیست که همه تعمیرکارها و سایر کارگران سارق هستند، اما شما همیشه باید مراقب باشید. توصیه می کنیم قبل از تماس با برق یا لوله کشی با بررسی های یک شرکت آشنا شوید.

2- اجازه ندهید که افراد غریبه تلفن منزل شما را داشته باشند .

برخی از سارقان از ترفند تلفنی تلفن ثابت استفاده می کنند: آنها با تلفن منزل شما تماس می گیرند و منتظر جواب می مانند. اگر کسی تلفنی برداشت نکرد ، به این معنی است که در خانه هیچ کس نیست. اگر صدای تلفن را قطع کنید یا کم کنید، یک سارق فکر می کند اشتباه گرفته است زیرا هیچ صدایی نمی شنوند.

3- یک قفل قابل اعتماد نصب کنید .

براساس داده ها، سارقین فقط 06ثانیه در خانه می تابند و در ٪37موارد از طریق درب ورودی می توانند وارد خانه شوند. قفل هایی که بیشتر در معرض ضربه محکم و ناگهانی باز می شوند، سیلندرها هستند و پیچیده ترین قفل ها قفل هایی است که می توان با کلیدهای اهرمی باز کرد. توصیه می شود که درب را با کمک پین و کلید اهرم قفل کنید زیرا این ترکیب قابل اطمینان است. همچنین قفل هایی وجود دارد که اگر کسی سعی کند بدون استفاده از کلید، آن را باز می کند.

4- از پنجره ی خود محافظت کنید. 

یکی دیگر از راه های محبوب برای ورود به خانه پنجره ی شما است. به همین دلیل توصیه می شود اگر در طبقه 1یا 2زندگی می کنید ، حصارهایی را نصب کنید که قفل شوند. فراموش نکنید که در مواقع اضطراری باید مسیر فرار داشته باشید: حصارهایی خریداری کنید که بتوانند قفل آن را باز کنند.

5- از فضای اطراف ملک خود مراقبت کنید.

اگر خانه دارید، اجازه ندهید سارقان فکر کنند هیچ کس در آنجا زندگی نمی کند. در تابستان از چمن زار مراقبت کنید و در زمستان مسیر را تمیز نگه دارید.

6-جعبه ها را برای وسایل گران قیمت به درستی دور بریزید.

اگر جعبه ای را از یک تلویزیون یا یخچال و فریزر جدید دور می اندازید، احتمالاً سارقین را جذب خواهید کرد که می تواند کالای جدید شما را به سرقت ببرد. برای جلوگیری از دردسر، قبل از دور انداختن جعبه را از هم جدا کنید تا دزدها را جذب نکند.

7- وانمود کنید.

تصور کنید مدتی خانه خود را ترک می کنید. شما در حال حاضر در خیابان هستید و ناگهان متوجه یک فرد عجیب می شوید. آنها ممکن است منتظر بمانند که شما دور شوید تا بتوانند وارد شوند. خجالتی نباشید: دور خود بچرخید و دست خود را تکان بدهید انگار کسی در خانه مانده است.

هنگام خروج از خانه وانمود کنید که کسی در خانه است.

انواع دستگاه های جوجه کشی خانگی و صنعتی

سفارش کیک های تازه و خوشمزه خونگی

8- قفل های خود را بررسی کنید.

اگر متوجه خراش در قفل خود شدید، بدان معنی است که سارقین سعی در باز کردن آن داشته اند. بنابراین قبل از اینکه درب را باز کنید و وارد خانه خود شوید، قفل خود را بررسی کنید تا در صورت اضطراری فرصتی برای واکنش سریع داشته باشید.

9-اجازه دهید نور خورشید داخل شود.

اگر پرده ی پنجره ها چندین روز پشت سر هم کشیده شده باشند، ممکن است نشانگر این باشد که در خانه هیچ کس نیست: تعداد زیادی از افراد دوست دارند بدون نور خورشید زندگی کنند. بنابراین وقتی ملک خود را رها می کنید، اطمینان حاصل کنید که پنجره های خود را به طور کامل نپوشاندید تا این توهم را در خانه خود ایجاد کنید.

10- گیاهانی را با شاخ و برگ های زیاد و تیز در مقابل حصار و پنجره های خود قرار دهید .

برای تبدیل کردن یک حصار معمولی به یک مانع، گیاهی با شاخ و برگ های برنده بکارید: مانند یک گل رز. همچنین ممکن است بعضی از گل های رز را درست در زیر پنجره ی خود بکارید. همه این گیاهان ماموریت سارقین را به چالش تبدیل می کنند.

11- هیچ اطلاعاتی را از طریق تلفن منتقل نکنید.

اگر شرکت های خدماتی عجیب با شما تماس گرفتند و در مورد محل کار و ساعات کاری شما یا در مورد افرادی که با شما زندگی می کنند سؤال کردند. پاسخ ندهید این یکی از روش هایی است که سارقان برای کسب اطلاعات از زندگی شما کشف کردند.

اطلاعات خود را از تلفن به کسی ندهید

ضعف بسیار مهم دوربین های مداربسته

ضعف بسیار مهم دوربین های مداربسته ...

توپ زنی چیست ؟

سارقان آپاتمان ها در گزارشات نیروی انتظامی توضیح میدهند : با قراردادن یک دیلم بین در و چهارچوب و کمت...

دلایل غیر قابل شکسته شدن پایین درب (با دیلم) در صورت وجود حفاظ تکمیل

دلایل غیر قابل شکسته شدن پایین درب (با دیلم) در صورت وجود حفاظ تکمیل ابعاد بازویی ثابت : 30 در 30...

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.بخش های مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند.

دیدگاه برای موضوع دلتان میخواهد بدانید چگونه از سرقت منزلتان جلوگیری شود؟ این مطلب را از دست ندهید. (0)