جدیدترین روش سرقت از منازل در روزهای کرونایی

جانشین رئیس پلیس پیشگیری پایتخت به شهروندان نسبت به فعالیت برخی از شرکتهای نظافتی سوری هشدار داد

به گزارش مشرق،
در پی شیوع ویروس کرونا شرکتهای مختلفی با مضمون کار در منزل اقدام به تبلیغ در فضای مجازی و حقیقی میکنند که به دنبال آن برخی از شهروندانی که تمایل به استخدام مستخدم و نظافتچی منزل دارند با مراجعه به این شرکتها اقدام به درخواست نظافتچی برای انجام امور منزل خود را میکنند که افراد سودجو با بسترسازی مناسب سعی در جلب .توجه متقاضیان میکنند و از این رو در صدد رسیدن به مقاصد خود هستند 
بیشتر بخوانید

دسیسه پلید سرایدار برای یک خانواده

میلیونی فروشنده از داروخانه ۰۵۵سرقت
زمانی که افراد متقاضی مستخدم با شماره تلفنهای مندرج در آگهیهای تبلیغاتی تماس برقرار میکنند درخواست خود مبنی بر نیاز به یک نظافتچی منزل را با متصدی این شرکت ها مطرح میکنند و پس از ثبت درخواست آنها، افرادی برای انجام امور به منازل شهروندان مراجعه میکنند، در ابتدا همه چیز به ظاهر مطلوب است، اما در برخی از موارد مراجعه کنندگان که در پوشش نظافتچی هستند کلاه بردار از آب در می آیند و نسبت به خفتگیری و سرقت اموال با ارزش صاحبخانه اقدام میکنند. افراد بخت برگشتهای که فقط برای نظافت منازل خود قصد به کارگیری نظافتچی را داشتند، اکنون با سارق یا سارقانی مواجه هستند که باید دو دستی تمام اموال با ارزش خود را به آنها تحویل دهند. امروزه یکی از شیوههای متهمان برای خفتگیری و سرقت از منازل، اجرای ترفند
نظافتچی است، افراد با تأسیس شرکتهایی با نامهای مختلف اقدام به کلاهبرداری و سرقت ام وال از شهروندان می کنند. حال با توجه به این مسائل نکته حائز اهمیت این است که چگونه باید متوجه تقلبی بودن یا نبودن شرکتهای نظافتی شد.برای بررسی این موضوع به سراغ جانشین رئیس پلیس پیشگیری پایتخت رفتیم و درباره آن گفتگو کردیم.
سرهنگ جلیل موقوفهای جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: شرکتهای نظافتی همواره مورد توجه اغلب شهروندان برای انجام امور منازلشان است که در این بین شرکتهای قابل توجهی نیز در بحث خدمات دهی به هموطنان در حال فعالیت هستند. وی با بیان اینکه شهروندان همواره باید از صحت و سلامت شرکتهای خدماتی اطمینان حاصل کنند، افزود: متأسفانه پروندههایی با مضمون کلاهبرداری و سرقت از منازل در پوشش نظافتچی خانگی در نیروی انتظامی مورد بررسی قرار گرفته است. سرهنگ موقوفهای با اشاره به یکی از این پروندهها تصریح کرد: در پروندهای که توسط ماموران کلانتری یوسف آباد بررسی شد، زن و شوهری با تأسیس یک شرکت سوری اقدام به تبلیغ کار در منازل با کادر مجرب کرده بودند که شهروندان با مراجعه به این شرکت و درخواست کارگر منزل قصد استخدام افرادی برای نظافت منازل خود را کرده بودند. 
وی افزود: متهمان پرونده که از سارقان سابقه دار منازل بودند، پس از دریافت درخواست نظافتچی منزل، به خانههای شهروندان رفته و اقدام به خفت گیری و سرقت اموال با ارزش مالکان منازل می کردند.
جانشین رئیس پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: در پرونده دیگری که در کلانتری شهرزیبا در رابطه با این موضوع بررسی شده بود، مشخص شد که خانمی با پوشش نظافتچی منازل پس از ورود به خانه های شهروندان اقدام به سرقت جواهرات و اشیای گران قیمت آنها میکرد و در فرصتی مناسب از محل مورد نظر متواری میشد. سرهنگ موقوفهای با بیان اینکه شهروندان باید از صحت و سلامت شرکتهای نظافتی و خدماتی اطمینان حاصل کنند، گفت: هموطنان به هیچ عنوان صرفا به یک آگهی تبلیغاتی نظافت در منازل اکتفا نکنند و حتما این موضوع را که تبلیغات واقعی و شرکت های نظافتی سوری نیستند مورد بررسی قرار دهند.
وی با بیان اینکه متقاضیان نظافتچی منزل باید از شرکتهای معتبر و دارای سابقه کار برای دریافت کارگر تقاضا کنند، افزود: شهروندان به هیچ عنوان اموال گران قیمت و با ارزش خود را در تیررس افراد دیگر قرار ندهند و آنها را در مکانی امن و مطمئن نگهداری کنند.
به گفته جانشین رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در صورت وقوع هرگونه موضوع مشکوک و ناهنجاری، شهروندان مراتب را به سامانه ۱۱۵اعلام کنند تا در اسرع وقت مأموران انتظامی با حضور در صحنه نسبت به شکایات مردمی رسیدگی کنند. 

جدیدترین روش سرقت از منازل توسط سارقان حرفه ای پایتخت

تاریخ نشر :چهارشنبه 23ژانویه 2019مشاهده 1973

جدیدترین روش سرقت از منازل پایتخت توسط سارق حرفه ای آشکار شد و مردم می توانند با دانستن این روش های سرقت از به سرقت رفتن اموال خود از این طریق جلوگیری کنند.
سرقت از منازل در این چند مدت اخیر بسیار رواج پیدا کرده که یکی از دلایل این حادثه می شغل و وضعیت نابه سامان درآمد مردم و گرانی های ایجاد شده باشد اما به تواند کمبود توسط سارقان پایتخت رونمایی شده که در این روش سرقت از منازل تازگی جدیدترین و هوشمندانه عمل می کنند با پیشرفت رروزافزون علم روش روش سارقان بسیار زیرکانه امروزی تر می شود و سارقان حرفه ای تر می شوند.

سرقت از منازل هم پیشرفت کرده  روش سرقت از منازل پایتخت را در پرشین وی بخوانید . 

امروزی ترین روش سرقت از منازل

در پی وقوع سرقت های مشابه منزل در مناطق شمال شرق تهران که در آنها سارق یا هیچ گونه تخریب و با استفاده از کلید وارد منازل شده و اقدام به سرقت اموال سارقان بدون موضوع بهصورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس باارزش کرده بودند، آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. مال باختگان کارآگاهان در تحقیقات پلیسی به موضوعی مشترک در همه سرقتها رسیدند و در تحقیق از و پیش از آنها مشخص شد تمامی آنها در سه ماه گذشته به محل جدید سکونت خود نقل مکان کرده اند. اجاره منزل از آنجا فرد دیگری در آنجا سکونت داشت که در همه موارد در مدت کوتاهی با لغو قرارداد جا به جا شده بود.
خانه ها را کارآگاهان در ادامه رسیدگی به پرونده جوانی ۵۲ساله را شناسایی کردند که با اسامی مختلف را لغو کرده بود. با ودیعه کم و کرایه ماهانه بالا اجاره کرده اما پس از گذشت مدتی کوتاه قرارداد خود کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که این در بررسی اطلاعات بهدستآمده از صاحب حقوقی منازل محل سرقت، جوان هر بار از یک شماره تلفن همراه جدید استفاده کرده است.مأموران با انجام اقدامات ویژه پلیسی و جمعبندی شواهد، دلایل و قرائن به دست آمده اطمینان پیدا کردند.
اطلاعات دقیقی از همه سرقتها به وسیله این شخص انجام شده است و در حالی که عملا هیچگونه واقعی این مرد و دستگیری هویت واقعی او وجود نداشت، سرانجام کارآگاهان موفق به شناسایی هویت او شدند.
روش سرقت از منازل پایتخت توسط سارقان حرفه ای و سرقت متهم در همان تحقیقات اولیه صراحتا به بیش از ۰۳فقره سرقت در مناطق شمال شرق تهران و… اعتراف کرد. لوازم و اشیای قیمتی و باارزش از قبیل ساعت، گوشی تلفن همراه، طلاجات، پول نقد ده ها فقره سرقت دیگر این متهم علاوه بر اعتراف صریح به این شیوه و شگرد سرقت، در اعترافاتش به و شمال غرب شهر تهران نیز اعتراف بار به شیوه توپیزنی و تخریب د ِر ورودی منازل در مناطق شمالکرد. می کردم و متهم درباره ی نحوه ی سرقتش گفت اقدام به اجاره ی منازل در قسمت مرفه نشین پایتخت با کلیدی که سپس آن منازل را به اجاره می دادم بعد از آن زمانی که خانواده ها از خانه بیرون می رفتن.در دست داشتم به خانه رفته و اقدام به سرقت می کردم.
با روش در صورت تعویض قفل منزل از سوی مستأجر جدید، با زاغزنی و اطمینان از نبود آنها در خانه بر سرقت در مناطق تخریب و توپیزنی وارد خانه میشدم و سرقت خود را انجام میدادم. متهم علاوه مناطق نظام آباد، سبلان، مدنی و شمال، شمال شرق و شمال غرب تهران به انجام سرقت منزل در تحقیقات برای شناسایی این محله ای سرقت نیز در همچنین شهرستان قدس و کرج نیز اعتراف کرده که دستور کار کارآگاهان قرار گرفته است.

اعترافات سارقان به روش سرقت از منازل

خانه ویلایی در شهرستان بومهن و متهم که عمده پول حاصل از سرقتهای خود را صرف خوشگذرانی کرده است، به خرید دستور توقیف این اموال از سوی مقام قضائی صادر شد. متهم همچنین همچنین یک دستگاه خودروی مدل بالا اعتراف کرد که قسمتی از پول حاصل سرقتها هزینه اعتیاد برادرش را تأمین کرده است. توضیح داد با این خبر گفت: متهم با قرار قانونی سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه ۴۳تهران و برای است و تحقیقات برای شناسایی دیگر جرائم ارتکابی و همچنین مال باختگان ادامه دارد قرار گرفته.

ضعف بسیار مهم دوربین های مداربسته

ضعف بسیار مهم دوربین های مداربسته ...

توپ زنی چیست ؟

سارقان آپاتمان ها در گزارشات نیروی انتظامی توضیح میدهند : با قراردادن یک دیلم بین در و چهارچوب و کمت...

دلایل غیر قابل شکسته شدن پایین درب (با دیلم) در صورت وجود حفاظ تکمیل

دلایل غیر قابل شکسته شدن پایین درب (با دیلم) در صورت وجود حفاظ تکمیل ابعاد بازویی ثابت : 30 در 30...

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.بخش های مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند.

دیدگاه برای موضوع جدیدترین روش سرقت از منازل در روزهای کرونایی (0)