اجزا و قطعات درب ضد سرقت

اجزای درب ضد سرقت | قطعات درب ضد سرقت | تعداد کلید های درب ضد سرقت

اجزا و قطعات درب ضد سرقت

درب ضد سرقت ممکن است به انواع مختلف قفل های ضد سرقت مجهز شده باشد. هر کدام از این قفل ها دارای میزان امنیت های متفاوتی هستند.

درب ضد سرقت

درب ضد و درب ضد آب ،درب ضد حریق ،درب ضد سرقت در انواع مختلفی تولید می شوند؛ Security Doorدرب های امنیتی به انگلیسی گلوله. سارقان همیشه به دنبال ساده ترین راه برای ورود به ساختمان هستند و درب ورودی یک ساختمان اولین جایی است که با آن برخورد می کنند، تحقیقات نشان داده که هر سارق چند دقیقه برای باز کردن درب ورودی زمان صرف می کند و اگر موفق نشد برای اینکه شناسایی نشود، محل را ترک می کند. یکی از انواع درب های امنیتی است که در برابر ورود دزد به ساختمان مقاوم می باشد، همچنین یک درب های ضد سرقت درب ضد سرقت خوب باید در برابر آتش سوزی، صدا، رطوبت و سرما هم مقاوم باشد. درب های ضد سرقت بیشتر به عنوان ورودی ساختمان های مسکونی بزرگ، ساختمان های تجاری و مراکز مهم دولتی مانند بانک ها استفاده می شوند. امروزه علاوه بر درب ضد سرقت برای افزایش امنیت ساختمان از پنجره های امنیتی ضد سرقت هم استفاده می شود.

اجزا و قطعات درب ضد سرقت

مهم ترین اجزای درب ضد سرقت موارد زیر است که به اختصار هر یک از آنها را توضیح می دهیم:

قفل درب ضد سرقت

ممکن است به انواع مختلف قفل های ضد سرقت مجهز شده باشد. هر کدام از این قفل ها دارای میزان امنیت های متفاوتی درب ضد سرقت هستند. مهم ترین و اصلی ترین اجزا در درب ضد سرقت، قفل ها هستند. بنابراین هنگام خرید درب ضد سرقت حتما به قفل آن توجه کنید. زیرا مرغوب ترین و بهترین درب های ضد سرقت حتی اگر از فولاد نفوذ ناپذیر و بر اساس استانداردهای جهانی نیز طراحی و ساخته شده باشد بدون نصب قفل ضد سرقت تفاوتی با یک درب چوبی معمولی ندارد. یا الکترونیکی برای درب ضد سرقت استفاده می شود. قفل های هوشمند محبوبیت بالایی دارند، برای ورود قفل هوشمند برقی امروزه  باید بیشتر از یک کلید الکترونیکی داشته باشید و به راحتی می توانید درب را با گوشی هوشمند خود کنترل کنید. اگر کسی بخواهد به زور وارد شود آلارم قفل به صدا درآمده و صاحب خانه را آگاه می کند.

لولا

یکی دیگر از اجزای مهم درب ضد سرقت، لولا می باشد. لولای درب ضد سرقت از داخل و خارج پنهان است و سارق نمی تواند به راحتی با اهرم کردن لولا درب را باز کند.
لولا در اکثر درب های ضد سرقت از خارج و یا از هر دو طرف پنهان است و این امر مانع از باز شدن درب به وسیله اهرم کردن لولا می پنهان ضد سرقت چینی از سمت داخل قابل مشاهده است و کاملا دیده می شود اما لولاهای درب های درب ضد سرقت ترک شود. لولاهای است و نه از داخل و نه از بیرون قابل رویت نمی باشد.

چهارچوب

بهترین چهارچوب آن است که از جنس آهن یا فولاد و قبل از مصرف رنگ شده باشد، اندازه سایز پشت تا پشت چهارچوب 011*111سانتي متر یا 011*111سانتي متر مي باشد. چهارچوب درب ضد سرقت از ورق استینلس استیل به ضخامت 1.1میلی متر و عرض 7سانتی متر با پایه مقاوم ضد زنگ ساخته می شود. معمولاً بخش داخل لنگه درب ضد سرقت از ورق فلزی مقاوم استفاده می شود تا نفوذ به داخل ساختمان را غیرممکن کرده و یا به تأخیر بیندازد. 

اجزاي چهارچوب درب ضد سرقت 

1. زوار لاستیکی كه بر روی تمامی چهارچوب ها به جهت جلوگیری از عبور هوا، گرد، غبار و صدا از بین چهارچوب و لنگه درب طراحی شده است.
2. بدنه چهارچوب كه از ورق فلزی 0میلی متری بسیار مستحکم ساخته شده .
3. قاب زبانه كه از جنس استیل و بسیار قوی به جهت نگهداری زبانه قفل برای درب های ضد سرقت و معمولی استفاده میشود، درب های ضد سرقت در 4نقطه تعبیه شده است.
4. ریل موقت جهت نگهداری ساختار چهارچوب در ابعاد طراحی شده، برای لنگه جهت نصب دقیق چهارچوب استفاده می گردد.
5. فضای خالی برای ثابت نگه داشتن چهار چوب بر روی دیوار که به صورت معمول با آجرهای دیوار قابل چفت شدن می باشد.
6. لولا برای درب های ضد سرقت: از 3عدد لولا استفاده شده است و تا ۰۹درجه باز شدن لنگه قابل مشاهده نمی باشد.
7. زنجیر درب یکی از اجزای اختیاری درب ضد سرقت، زنجیر درب است، این باعث میشود که درب را کمی باز کنید و شخصی که پشت درب است را به راحتی ببینید.
8. روزنه یا چشمی چشمی های درب ضد سرقت لنزهای کوچکی هستن که در درب ها به کار رفته اند تا افراد بتوانند به راحتی حضور فرد دیگری را در پشت در مشاهده کنند. اما در دربهایی که برای فضای بیرونی ساختمان استفاده می شوند از این گونه چشمی ها استفاده نمی کنند.

دستگیره درب ضد سرقت

دستگیره در یکی از ضروری ترین اجزای هر دری می باشد که اگر وجود نداشته باشد باز و بسته کردن درب با مشکل روبه رو است. امروزه طراحی دستگیره ها به یکی از ایده های جالب طراحان تبدیل شده است که وقت بسیاری برای طراحی دستگیره ها می گذارند. تولید یراق آلات مثل دستگیره را درب ضد سرقت ایرانی کنندگان زیادی اقدام به طراحی دستگیره های خاص با شکل و شمایل متفاوتی کرده اند.در از بهترین جنس استفاده میکنند تا به زیبایی و کیفیت درب افزوده شود.

رویه درب ضد سرقت

رویه هم جز اجزای درب می باشد به دلیل اینکه از لحاظ دیداری و زیبایی ظاهری از اهمیت بالایی برخوردار است که اکثر رویه های به کار رفته در درب های ضد سرقت دارای طرح و رنگ های بسیار متنوعی می باشند که رویه هایی با روکش طبیعی و طرح های برجسته، نیم برجسته و صاف هستند.
طبیعتا بیشترین میزان تفاوت در طراحی این درب ها را می توان به رنگ و روکش آنها نسبت داد که سبب بوجود آمدن طرح های متنوعی از این درب های امنیتی شده است.

انواع رویه های درب ضد سرقت

رویه برجسته لوکس

رویه برجسته اکونومی 

CNCرویه درب ضد سرقت 

PVCرویه دربهای ضد سرقت نوع 

رویه های درب ضد سرقت نوع ملامین

تعداد کلیدهای درب ضد سرقت

که با چرخاندن کلید به طور همزمان 8عدد زبانه متحرک و ثابت از دو جهت وارد چهار چوب می شوند قفل درب ضد سرقت سیستم دارای 8عدد کلید کامپیوتری می باشند که 3عدد از کلیدها معروف به کلید کارگری و برای استفاده در زمان ضد سرقت ترک درب های ساخت و ساز ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند و 1عدد کلید به عنوان کلید های اصلی مورد استفاده قرار می گیرند. چهارچوب این درب ها دارای 17سانتی متر ضخامت میباشد که قطر ورق آن . 1.4میلی متر می باشد.
لنگه درب 01میلی متر ضخامت دارد. پاشنه درب از ورق استیل ضد زنگ است و ساختار داخلی درب از ورق استیل یکپارچه با پل های استحکام دهنده تشکیل شده است.

کلید کارگری درب ضد سرقت

در مدل قفل های درب های ضد سرقت بعضی از درب های ضد سرقت (اکثر درب های ضد سرقت چینی ) ، دو عدد کلید کارگری موجود است که زمانی که ساختمان در مرحله ساخت است از این کلید ها استفاده می شود ، سپس بعد از اینکه شما آپارتمان مد نظر خود را از سازنده تحویل گرفتین می توانید با کلید اصلی قفل درب ضد سرقت را باز کنید ، توجه داشته باشید که بعد از استفاده از کلید اصلی دیگر قادر به استفاده از کلید کارگری نخواهید بود و کلید ها عملا غیر قابل استفاده می شود.

درب ضد سرقت

امروزه درب های ضد سرقت ساخت بسیاری از کشورها اعم از چین ، ترکیه ، ایران و کشورهای دیگر در بازار موجود می باشد . اینکه کدام گزینه و چه نوع درب ضد سرقتی می تواند گزینه ی بهتری برای خرید باشد منوط به بررسی شرایط خریدار و همچنین بودجه ی تخصیص یافته برای خرید درب ایمنی می باشد.

خرید اینترنتی درب ضد سرقت

امروزه درب های ضد سرقت ساخت بسیاری از کشورها اعم از چین ، ترک ، ایران و کشورهای دیگر در بازار موجود می باشد . اینکه کدام گزینه و چه نوع درب ضد سرقتی می تواند گزینه ی بهتری برای خرید باشد منوط به بررسی شرایط خریدار و همچنین بودجه ی تخصیص یافته برای خرید درب ایمنی می باشد.

درهای ضد سرقت موجود در بازار ایران و قیمت آن ها

قفل و یراقی که بر روی درب های ضد سرقت به کار گرفته میشوند اغلب از انواع مرغوب آن می باشند که سازندگان آن قفل ها انواع روش های امنیتی لازم جهت جلوگیری از دستکاری در آن و یا تخرب توسط دریل و مته را به کار برده اند. پس شما میتوانید از بابت ایمنی قفل ها آسوده باشید.

مشخصات فنی و قیمت درب ضد سرقت ترک

ترکیه همواره به عنوان یکی از بهترین تولیدکنندگان یراق آلات درب های ضد سرقت نیز در بازار مطرح بوده است. پس می توان کیفیت یراق آلات استفاده شده را نیز به عنوان یک شاخص برای تشخیص اصالت درب های ضد سرقت ساخت ترکیه در نظر گرفت.

ضعف بسیار مهم دوربین های مداربسته

ضعف بسیار مهم دوربین های مداربسته ...

توپ زنی چیست ؟

سارقان آپاتمان ها در گزارشات نیروی انتظامی توضیح میدهند : با قراردادن یک دیلم بین در و چهارچوب و کمت...

دلایل غیر قابل شکسته شدن پایین درب (با دیلم) در صورت وجود حفاظ تکمیل

دلایل غیر قابل شکسته شدن پایین درب (با دیلم) در صورت وجود حفاظ تکمیل ابعاد بازویی ثابت : 30 در 30...

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.بخش های مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند.

دیدگاه برای موضوع اجزا و قطعات درب ضد سرقت (0)