اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت

اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت

اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت را به چه دلیلی باید بشناسیم؟

درب های ضد سرقت علاوه بر مقاومت در برابر نفوذ خارجی، باید قابلیت هایی همچون مقاومت در برابر رطوبت (با توجه به منطقه جغرافیایی،) مقاومت در برابر عبور صدا به عنوان عایق صوتی، مقاومت در برابر انتقال گرما به عنوان عایق حرارتی داشته باشد. از این رو علاوه بر پیش نیازها و استانداردهای امنیتی لازم در تولید درب ضدسرقت ، دیگر ویژگی های درب های ضدسرقت همچون زیبایی ظاهری، مقاومت در برابر رطوبت، مقاومت در برابر تابش آفتاب و اشعه و اهمیت عایق uv حرارتی و صوتی در درب های ضد سرقت، مقاومت در برابر آتش سوزی، نقش بسیار مهمی دارند. در این خصوص لازم به توضیح است،با کیفیت ترین درب های ضد سرقت، زمانی بهترین امنیت را دارند که سارقان از تخریب قفل نصب شده بر روی درب ناتوان باشند. از این رو درب های ضد سرقت حتی اگر از فولاد st-70 و بسیار اور دیزاین تر از استانداردهای جهانی نیز ساخته شده باشند، بدون نصب قفل ضدسرقت تفاوتی با یک درب چوبی معمولی نخواهند داشت. اور دیزاین تر از استانداردهای جهانی نیز ساخته شده باشند، بدون نصب قفل ضدسرقت تفاوتی با یک درب چوبی معمولی نخواهند داشت. به هر حال، هدف مجموعه روماک از ارائه این مقاله آشنایی و اطلاع رسانی به مهندسان و سازندگان صنعت ساختمان در رابطه با اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت بوده و امید است این مقاله بتواند قدمی هرچند کوتاه ولی موثر جهت راهنمایی هرچه بیشتر شما عزیزان جهت خرید درب ضد سرقت ساختمان بردارد.

اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت

به طور کلی درب ضد سرقت از چهار جز اصلی به شرح زیر تشکیل شده است: (جهت مطالعه روی هر یک می توانیدکلیک نمایید)

استراکچر درب ضد سرقت
چهارچوب درب
پنل یا رویه
یراق آلات

راهنمای این نکته قابل ذکر است که با توجه به به توضیحات کامل در رابطه با انواع قفل های ضد سرقت در مقاله برای مشاهده مطلب بر روی آن کلیک کنید(در این مقاله توضیح بیشتری در ضمینه انواع خرید درب ضد سرقت یراق آلات اجتناب کردیم(.

استراکچر(ساختار) درب ضد سرقت:

استراکچر یکی از اصلی ترین و مهمترین اجزا درب ضدسرقت بوده که عملا نقش بسیار مهمی در عدم نفوذ فرد خارجی به محیط ایفا می کند و معمولا به دو صورت کلی ساخته می شود:

نوع اول استراکچر درب:

استراکچر درب به این صورت ساخته می شود که یک کلاف فلزی به صورت محیطی با پروفیل فولادی ساخته می شود و سپس ورق فولادی به ضخامت 1.5تا 3.7میلیمتر که از قبل به صورت سینوسی ساخته شده روی این کلاف جوش می شود که عمدتا این کلاف سینوسی در سمت بیرون درب و در مواجه با محیط خارجی استفاده می گردد، این ورق اینرسی درب در برابر خمش و یا احیانا نیروی دیلم به کار رفته توسط سارقین ممان سینوسی باعث افزایش بیشتر برای دزدی خواهد شد.
لازم به ذکر است در برخی از مدل های تولیدی یک ورق فولادی به ضخامت 1.5تا 3.7میلیمتر در جهت مخالف کلاف فولادی اشاره شده، جوش می گردد.

نوع دوم دوم استراکچر درب:

استراکچر درب با یک کلاف فلزی با پروفیل های فولادی ساخته می شود. لازم به ذکر است نوع و سایز این پروفیل بسته به ضخامت درب تعیین می گردد، سپس به جهت مقاومت بیشتر درب در برابر خمش، 3الی 4قید فولادی دقیقا با همان سایز پروفیل های محیطی به صورت افقی به دو قید پروفیل عمودی محیطی جوش می شود، سپس ورق فولادی با ضخامت 1.5الی 3.7میلیمتر بر روی این کلاف جوشکاری می شود. لازم به توضیح است دقیقا همانند استراکچر سینوسی (نوع اول) در بعضی از مدل های تولیدی یک ورق فولادی به ضخامت 1.5تا 3.7میلیمتر در جهت مخالف کلاف فولادی اشاره شده، جوش می گردد.
نکته: در هر دو نوع استراکچر فوق یک نوع عایق حرارتی و یا صوتی به صورت تک لایه مانند عایق پلی اورتان، پشم سنگ، پشم شیشه و یا عایق پلی استایرن در داخل استراکچر نصب می شود که اهمیت بسزایی در رابطه با عایق نمودن آپارتمان در برابر با صوت و حرارت خواهد داشت. متاسفانه در بعضی از کارگاه های فقط به جهت کاهش مبلغ تمام شده درب های ضدسرقت یا به دلیل آشنا نبودن تولیدکنندگان با انواع عایق های صوتی و حرارتی، این مهم در دستور کار قرار نگرفته و مصرف کنندگان درب های ضدسرقت را با مشکلات عمده مواجه می کند، در واقع باید مدنظر داشته باشیم درب ضد سرقت نوعی درب ضد صدا نیز می باشد.

ضعف بسیار مهم دوربین های مداربسته

ضعف بسیار مهم دوربین های مداربسته ...

توپ زنی چیست ؟

سارقان آپاتمان ها در گزارشات نیروی انتظامی توضیح میدهند : با قراردادن یک دیلم بین در و چهارچوب و کمت...

دلایل غیر قابل شکسته شدن پایین درب (با دیلم) در صورت وجود حفاظ تکمیل

دلایل غیر قابل شکسته شدن پایین درب (با دیلم) در صورت وجود حفاظ تکمیل ابعاد بازویی ثابت : 30 در 30...

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.بخش های مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند.

دیدگاه برای موضوع اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت (0)