14نکته برای پیشگیری از برقگرفتگی در ساختمان

 اسکانو

09/22/1396

ارسال دیدگاه

3 دقیقه، زمان تقریبی مطالعه این مطلب است

هرساله تعداد بسیاری از افراد به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی دچار برق گرفتگی میشوند؛ درحالیکه اجرای نکات ایمنی استفاده از برق و وسایل برقی و مراقبت از کودکان و آموزش صحیح به آنها میتواند خطر برق گرفتگی را با درصد بالایی کاهش دهد.

1. هیچگاه زمانی که دست و پای خیس دارید به پریزهای برق دست نزنید؛ خیس بودن بدن می تواند مقاومت الکتریکی را کاهش دهد و درنتیجه جریان الکتریکی شدیدتر از بدن عبور کند.

2. اگر قصد تعویض لامپ دارید و یا میخواهید یک وسیله برقی را تعمیر کنید حتماً به قطع بودن برق دقت کنید. توجه کنید که در هنگام سیم کشی سیم فاز در مدار کلید قرار داشته باشد و با قطع جریان از طریق کلید جریان فاز نیز قطع شود.

3. عموماً استفاده از لوازم برقی در مکان های مرطوب همانند حمام توصیه نمیشود؛ توجه کنید که هنگام ساخت ساختمان انشعابات برق به صورت روکار در چنین فضاهایی وجود نداشته باشد. از طرفی بخاری و یا اجاق های برقی معمولی در مکان های مرطوب نباید استفاده شوند.

4. زمانی که لامپ و یا وسایل برقی شما روشن هستند به هیچ عنوان اقدام به تعمیر آنها نکنید.

5. سیم های برق نباید از زیر موکت و یا فرش عبور داده شوند؛ چراکه در طول زمان سیم ها آسیب دیده و حالت عایق خود را از دست خواهند داد. یادتان باشد مقطع سیم هایی که استفاده می کنید باید متناسب با نوع مصرف کننده باشد، اگر این تناسب وجود نداشته باشد احتمال گرم شدن و ذوب شدن سیم بالا میرود، این گرما نیز میتواند منجر به آتش سوزی شود.

6. در زمان خانه تکانی یادتان باشدباید کلید اصلی کنتور را قطع کردهو سپس شروع به پاکسازی دیوارها و پریزها کنید. آب هادی خوبی بوده و در صورت جاری شدن در پریزها میتواند خطرات جبران ناپذیری برای شما ایجاد کند.

7. به هر دلیلی که میخواهید دیوارها را سوراخ کنید دقت کنید که مسیر سیم کشی در آن قسمت نباشد.

8. تمامی پریزهایی که در ارتفاع پایین قرار دارند باید توسط درپوش های ایمنی پوشیده شوند.

9. درحالیکه در نزدیکی ساختمان شما شبکه برق عبور کرده است، باید در هنگام نصب و یا به هر دلیلی که میخواهید دیوارها را سوراخ کنید دقت کنید که مسیر سیم کشی در آن قسمت نباشد. تمامی پریزه ایی که در ارتفاع پایین قرار دارند باید توسط درپوش های ایمنی پوشیده شوند. تعویض آنتن در بالکن و یا پشتبام مواظب خطوط برق باشید، چراکه در این نوع از شبکه ها حوزه القایی قبل از برخورد ایجاد قوس الکتریکی کرده و همین مسئله ایجاد برق گرفتگی و سوختگی میکند.

10. وسایلی همچون اتو، پلوپز، رادیو و دیگر وسایل قابل حمل باید هرچند وقت یکبار مورد بررسی قرار بگیرند که سیم های آنها دچار خرابی و یا فرسودگی نشده باشد.

11. استفاده از آداپتور برای وسایل بازی کودکان بسیار خطرناک است؛ تا حد امکان از وسایل بازی استفاده کنید که نیازی به استفاده از برق نداشته باشند

12. در هنگام کار با وسایل برقی در زیر خود از قطعه های تخته خشک یا صفحه لاستیکی ضخیم استفاده کنید.

13. پریزهای برق و تلفن را از یکدیگر متمایز کنید، اشتباه در اتصال وسایل به پریز اشتباهی میتواند منجر به صدمه زدن به وسایل شود.

14. برای وسایل برقی که نیاز به برق زیادی دارند بهتر است از فیوزهای مجزا استفاده کنید؛ این کار کمک میکند تا در صورت بروز مشکل در این چنین وسایلی جریان برق تمام منزل قطع و از وارد شدن آسیب به وسایل دیگر جلوگیری شود.

ضعف بسیار مهم دوربین های مداربسته

ضعف بسیار مهم دوربین های مداربسته ...

توپ زنی چیست ؟

سارقان آپاتمان ها در گزارشات نیروی انتظامی توضیح میدهند : با قراردادن یک دیلم بین در و چهارچوب و کمت...

دلایل غیر قابل شکسته شدن پایین درب (با دیلم) در صورت وجود حفاظ تکمیل

دلایل غیر قابل شکسته شدن پایین درب (با دیلم) در صورت وجود حفاظ تکمیل ابعاد بازویی ثابت : 30 در 30...

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.بخش های مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند.

دیدگاه برای موضوع 14نکته برای پیشگیری از برقگرفتگی در ساختمان (0)